Que é e para que serve unha marca?


A marca é o signo que distingue no mercado os produtos ou servizos dunha empresa, ben sexa de carácter individual ou de carácter social.

A marca é un signo distintivo. A súa función é a de diferenciar e individualizar no mercado uns produtos ou servizos doutros produtos ou servizos idénticos ou similares, así como identificar a súa orixe empresarial e, en certo xeito, ser un indicador de calidade e un medio de promoción de vendas.

A marca é, pois, o signo distintivo usado polo empresario para diferenciar no mercado os seus produtos ou servizos dos produtos ou servizos dos competidores.

Junto a la marca propiamente dicha o marca individual, la Ley regula la marca colectiva y la marca de garantía. La marca colectiva es aquélla que sirve para distinguir en el mercado los productos o servicios de los miembros de una asociación de fabricantes, comerciantes o prestadores de servicios. El titular de esta marca es dicha asociación.

La marca de garantía es aquélla que garantiza o certifica que los productos o servicios a que se aplica cumplen unos requisitos comunes, en especial, en lo concerniente a su calidad, componentes, origen geográfico, condiciones técnicas, modo de elaboración del producto, etc. Esta marca no puede ser utilizada por su titular, sino por terceros a quien el mismo autorice, tras controlar y evaluar que los productos o servicios de este tercero cumplen los requisitos que dicha marca garantiza o certifica.

Tanto la marca colectiva como la de garantía exigen para ser registradas que se acompañe con la solicitud de registro del correspondiente reglamento de uso.