Ministerio de Industria, Turismo y Comercio LogoMinisterior
 

Preguntes freqüents marques i noms comercials

Deu anys des de la data de la seva sol•licitud. Al cap de deu anys la marca o el nom comercial s'ha de renovar. La marca o el nom comercial poden renovar-se indefinidament.

L'OEPM avisarà del venciment del termini esmentat amb antelació suficient. És important que es comuniqui a l'OEPM qualsevol canvi de domicili. És recomanable que s'especifiqui com a mitjà de notificació preferent una adreça electrònica, per la rapidesa amb què es rebrà qualsevol avís per aquest mitjà.

No obstant això, s'ha de tenir en compte que encara segueixen en vigor determinats registres nacionals concedits sota l'antiga legislació de marques, per la qual cosa, si la seva data de sol•licitud és prèvia al 12 de maig de 1989, es recomana consultar amb els serveis d'informació de l'Oficina, per determinar la pròxima data de renovació i els pagaments de la seva marca o nom comercial.
 

El cost per la inscripció d'una marca o nom comercial és de 144 euros, aproximadament, per la primera classe sol·licitada. Hi ha un descompte d'un 15% per a les sol·licituds via electrònica. La segona i següents classes sol·licitades costen al voltant de 93 euros.

Per mantenir aquests drets, cal fer front a les renovacions cada deu anys. L'import d'aquestes taxes s'actualitza anualment a través de la Llei de pressupostos generals de l'Estat i el seu import figura a la pàgina web de l'OEPM (Taxes OEPM).

El cost, per la inscripció d'una marca és sempre el mateix, sense importar el tipus de marca.

El que determina el cost de la sol·licitud és el nombre de classes en què es vulgui fer el registre.

L'import d'aquestes taxes s'actualitza anualment a través de la Llei de pressupostos generals de l'Estat i el seu import figura a la pàgina web de l'OEPM (Tasas OEPM).

És necessari que el signe que es pretén registrar sigui lícit, i susceptible de realitzar les funcions que ha de dur a terme la marca, identificar i diferenciar, la qual cosa implica que no incorri en cap de les prohibicions absolutes que estableix la llei, i que estigui disponible, és a dir que no entri en conflicte amb altres drets anteriors, ja sigui a títol de marca o un altre dret de la personalitat, com és el dret al nom o a la pròpia imatge, o a un altre dret de propietat intel·lectual, etc.