Respondemos todas aquellas dudas referentes a los diferentes procesos implicados en la propiedad industrial.
Marka eskaera bat egiterakoan, nahi beste produktu edo zerbitzu klase babes daitezke (45 klasera hel daiteke gehienez ere, ez baitaude gehiago). Eskaera bakarra egin behar bada ere –inprimaki bakarra erabili behar da–, kontuan izan behar da babestutako klase bakoitzeko eskaera tasa bat ordaindu behar dela.
Nizako sailkapena produktuak eta zerbitzuak 45 mota desberdinetan biltzen dituen sailkapena da: 34 produktu-mota eta 11 zerbitzu-mota.
Sailkapen horretatik abiatuta, Europar Batasuneko bulegoek sailkapen "bateratua" sortu dute. Sailkapen horrek produktuak edo zerbitzuak deskribatzeko hitzen gordailu bat biltzen du, Europar Batasuneko bulego guztiek onartzen dituztenak.
Mota bakoitzaren barruan elkarren artean lotura duten produktu- edo zerbitzu-multzoa sartzen da. Adibidez, 32. mota ondokoari dagokio:
|
32 MOTA |
garagardoak; edari alkoholdunak; mineral ur; frutak eta edariak; xarabeak eta alkoholik gabeko prestakinak edariak egiteko. |
Gainera, motari dagokion esakune edo izenburu orokorrarekin batera, badira produktu edo zerbitzu zehatz batzuk deskribatzeko hitzen adibideak, Nizako sailkapenean edo "Bateratua" deritzon sailkapen europarrean jatorria duten moten babesaren esparruan sartzen direnak. Babestu nahi den produktu edo zerbitzua modu argi eta zehatzagoan kokatzeko erabil daitezke, esate baterako, 32. motan "garagardo aromatizatuak" edo "garagardoetarako lupuluaren aterakina".
Marka edo merkataritza izen bat eskatzen denean, zeinu bereizgarri horrekin babestu nahi diren produktu, zerbitzu edota jarduerak adierazi behar dira.
Horretarako dago Nizako Nazioarteko Sailkapena, 45 mota biltzen dituena. Mota horietako bakoitzak elkarrekiko lotura duten zerbitzu edo produktu multzo bat baitaratzen du. Halaber, Europa mailan badago produktu eta zerbitzuen sailkapen bateratu bat, baliozkotutako sailkapen-hitzen gordailu bat, Europar Batasuneko bulego guztiek erabiltzen dutena, baita EUIPO Bulegoak ere.
Existen diversas clasificaciones según el parámetro que se siga en cada caso. Cabe destacar:
A) Según si existe una finalidad específica asociada a la general de diferenciar productos y servicios:
B) Según el formato del signo que se protege: