Ministerio de Industria, Turismo y Comercio LogoMinisterior

Preguntas frecuentes

 

Respondemos todas aquellas dudas referentes a los diferentes procesos implicados en la propiedad industrial.

Borrar palabras clave
Todas
Propiedad Industrial
Marcas y Nombres Comerciales
Marcas colectivas y de garantía
Prueba de uso
Marcas internacionales
Transformaciones
Patente nacional y modelo de utilidad
Certificado complementario de protección
Patente europea y validación
Solicitud internacional PCT
Restablecimiento de derechos
Transmisiones y licencias
Tasas
Gestión y valoración de patentes
Representación
Agentes de la propiedad industrial (API)
Examen de calificación europeo (EQE)
Representación y Brexit
Clasificaciones
Nulidad y caducidad de marcas y nombres comerciales
Indicaciones geográficas

Marka merkatuan produktuak edo zerbitzuak bereizteko balio duen ikur bat da.

Merkataritza izenak ez du produktu edo zerbitzu bat ordezkatzen, eta enpresa batek merkataritzako trafikoan garatzen dituen jarduerak identifikatzeko eta hura sektore bereko edo beste sektore bateko enpresa batzuetatik bereizteko balio du.

Marka da zeinu bereizgarri nagusia eta nazioartean heda daiteke ezarritako prozeduren bidez, esate baterako, nazioarteko markaren erregistroaren prozeduraren bidez edo Europako/Erkidegoko markaren erregistroaren prozeduraren bidez. Aitzitik, merkataritza izenaren kasuan hori ezinezkoa da. Izen hori herrialdez herrialde babestu ahal izango da soilik, Estatu bakoitzaren arau nazionalei jarraiki.
 

Marka produktuak eta zerbitzuak desberdintzeko zeinua da eta bi eta hiru dimentsiotako formak izan ditzake. Diseinu industriala produktu baten kanpoko itxuraren inguruan ematen den eskubide esklusiboa da eta markak dituen baldintza desberdinak ditu. Bi dimentsiotako formak babestu daitezke (adibidez, gorbata baten marrazkiak) eta hiru dimentsiotakoak ere bai (adibidez, maleta baten forma, auto baten karrozeria).

Enpresak, erakundeak, elkarteak edo pertsonak Interneten duen helbidea da, eta honi esker horien informazioa, produktuak eta/edo zerbitzuak eskuragarri daude mundu osoan sarearen bitartez.

Erabilgarritasun bikoitza du

- Interneten dagoen identifikadorea da, enpresa edo produktuen markak eta sarean dauden zerbitzuak identifikatzeko balio du.

- Sarean dagoen helbidea da eta Interneten gune bat aurkitzeko modurik errazena, azkarrena eta intuitiboena da.

Interneten hiru mailako domeinuak daude:

- lehen mailako domeinuek ondoko amaierak dituzte: com, gob, edu, org (besteak beste); eta ICANNek izendatutako erakundeek ematen dituzte. .com, .org eta .net amaiera duten domeinu-izenen erregistroak ez du aldez aurretik inolako egiaztapenik behar; "iristen den lehenarentzat" printzipioari jarraituz ematen dira.

- bigarren mailako domeinu-izenek herrialdea identifikatzen dute. Espainian Red.es erakundeari dagokio domeinu hauek ematea, eta eskatzen duen lehenengoari ematen zaizkio (baldintzak betetzen baditu). Lehenago emanda dauden domeinu-izenak ezingo dira eskatu. Sintaxi-arauak ere bete behar dituzte eta hainbat zerrendatan gordeta dauden terminoak ezin dira erabili (Interneteko terminoak, eta Espainiako edo nazioarteko erakundeei dagozkien terminoak), araudian ezarritakoaren arabera.

- hirugarren mailako domeinuak ematea ere RED.es erakundeari dagokio: “.com.es”, “.nom.es”, “.org.es”, “.gob.es” eta “.edu.es”. Hirugarren mailako domeinu-izen hauek lehenengo eskatzen dutenei emango zaizkie. Lehenago emanda dauden domeinu-izenak ezingo dira eskatu. “.gob.es” eta “.edu.es” adierazgarridun domeinu-izenak esleitzerako orduan, indarreko arauek dituzten legitimazio-betekizunak eta sintaxi-arauak betetzen direla egiaztatuko da esleitu aurretik. “.com.es”, “.nom.es”, “.org.es” amaiera duten hirugarren mailako domeinu-izenek ere sintaxi arauak bete behar dituzte eta hainbat zerrendatan gordeta dauden terminoak ezin dira erabili (interneteko terminoak, eta Espainiako edo nazioarteko erakundeei dagozkien terminoak), araudian ezarritakoaren arabera.

Dependiendo del tipo de signo anterior, podemos definir el momento desde el que se computa ese plazo de cinco años. El momento para iniciar el cómputo de los cinco años dependerá de la modalidad de signo oponente ante la que nos encontremos. Podemos concretar estas fechas:

  • En el caso de las marcas o nombres comerciales españoles anteriores, el plazo de cinco años deberá computarse a partir del día en que su registro es firme. Es decir, una vez que ya no se puedan interponer recursos administrativos o contencioso-administrativos contra su concesión.
  • Para las marcas de la Unión Europea anteriores, el plazo de cinco años se computa a partir de su fecha de registro.
  • En el caso de los registros internacionales anteriores que designan a España, el plazo de cinco años se computa a partir del momento en que se considera que el registro es firme conforme a la normativa española (es decir, de acuerdo con lo indicado en el primer punto).
  • Por último, para los registros internacionales anteriores que designan a la Unión Europea, el plazo de cinco años se computa a partir del momento en que se publica su concesión por la Oficina Europea de Propiedad Intelectual (EUIPO, por sus siglas en inglés) (es decir, de acuerdo con lo indicado en el segundo punto).

Más información