Ministerio de Industria, Turismo y Comercio LogoMinisterior
 

Marka eta izen komertzial ugariko galderak

Ohikoa da enpresek izen bat aukeratzea eta marka, izen komertzial, sozietatearen izen eta domeinu-izen gisa babestea, ahaleginak eta publizitate-inbertsioak biltzeko.

Erregistroan aldi berean izen bera edo antzekoa duten markak eta merkataritza izenak egon daitezke, jabe desberdinenak, baina merkataritza-eremu desberdinetarako izan beharko dira, nahasteko arriskurik ez egoteko moduan. Aurretik erregistratuta dagoen sozietatearen izenaren izen berdinik ezin da eman, nahiz eta merkataritzako jarduerak desberdinak izan. Aurretik izena emanda dagoen domeinu-izen berdinik ere ezin da eman, jarduera edozein izanda ere.

Markak eta merkataritza izenak Patenteen eta Marken Espainiako Bulegoan inskribatzen dira; sozietatearen izenak Merkataritza Erregistro Nagusian; eta ".es" amaiera duten domeinu-izenak Red.es Erakunde Publiko Enpresarialean, non ESNIC izenez ezagutzen den Interneteko Domeinuen Zuzendaritza dagoen. Beraz, enpresarentzat esanguratsuak diren zeinu identifikatzaileen izena emateko HIRU ERREGISTRO DESBERDIN daude.

Domeinu-izenen erregistroak berezko legedia du, bai nazionala bai nazioartekoa (domeinu-motaren arabera), eta ez da Patenteen eta Marken Espainiako Bulegoaren eskumena. Bi modalitateen arten sor daitezkeen gatazkak Arbitrajeko Nazioarteko Erakundeen edo Auzitegien aurrean ebatzi behar dira.

Galderari buruzko informazio orokorra (Jabetza Intelektualeko Erregistroaren webgunetik eskuratua):

NOLA EBAZTEN DIRA JABETZA INDUSTRIALAREN, SOZIETATE-IZENEN ETA DOMEINU-IZENEN ESKUBIDEEN ARTEKO GATAZKAK?

Garrantzitsua da dagokion zeinuak denboran duen lehentasuna

A) Denboran lehentasuna duen marka edo merkataritza izena; erregistroaren titularrak ekintzak abiaraz ditzake Justizia Auzitegien aurrean gerora izen hori bera edo merkataritza jarduera berdinetarako edo antzekoetarako izen sozial modura nahasgarria izan daitekeen beste bat hartu duenaren aurka. Horrela, besteak beste, bereizgarri hori erabiltzeari uzteko eta bere merkataritza izena alda dezala eska diezaioke demandatu duen sozietateari (Marken Legearen 34.3.d artikulua). Gainera, pertsona juridikoen izendapenak eman eta egiaztatzeko eskumena duten erregistroko organoek, eskatutako izen soziala ukatu egingo dute marka edo merkataritza izen nabarmen edo entzutetsuekin bat badator edo harekin nahasketa eragin badezake Marka Legea aintzat hartuta, baldin eta markaren edo merkataritza izenaren titularrak baimentzen ez badu (Marka Legearen hamalaugarren xedapen gehigarria).

Domeinuaren izen modura bereizgarri hori erabiltzen duenaren aurka, Justizia Auzitegietara jotzeko aukerarekin batera (Marken Legearen 34.3.f artikulua), egiaztatzeko eta ezeztatzeko administrazio-prozedurak erabil daitezke Red.es erakundearen aurrean, aztergai den domeinu-izena horretarako aurreikusitako egoeretako batean badago.

B) Aurretiko izen soziala: bere izen soziala behar bezala inskribatuta duen entitate batek bere izen soziala marka edo merkataritza izen modura inskribatu nahi duen hirugarren baten aurka jo dezake, administrazio-bidea erabiliz, Marken Legearen 9.1.d artikuluan ezarritako betekizunak betetzen badira. Era berean, Justizia Auzitegietara jo dezake inskripzio hori bertan behera gera dadila eskatzeko. Halaber, bere eskubideak erabili ahal izango ditu bere izen soziala domeinu-izen modura inskribatzen duenaren aurka, A) atalean deskribatutako moduan.

C) Aurretiko domeinu-izena: bere domeinu-izena inskribatuta duenak Justizia Auzitegietara jo dezake izen hori marka, merkataritza izen edo izen sozial modura inskribatzen duenaren aurka, lehia desleialari buruzko legedira joz, fede gaiztoa argudiatuz (Marken Legearen 51.1. b artikulua) eta bere eskubidea funtsatzen duen beste edozein arrazoi argudiatuz. Halako ekintza judizialek zailtasun berezia izaten dute.

Existen diversas clasificaciones según el parámetro que se siga en cada caso. Cabe destacar:

A) Según si existe una finalidad específica asociada a la general de diferenciar productos y servicios:

  • De productos y servicios: individualizan productos y servicios respectivamente. También se conocen como marcas individuales.
  • Colectivas: es aquella que sirve para distinguir en el mercado los productos o servicios de los miembros de una asociación de fabricantes, comerciantes o prestadores de servicios. El titular de esta marca es dicha asociación
  • De garantía: certifica las características comunes de los productos y servicios elaborados o distribuidos por personas debidamente autorizadas y controladas por el titular de la marca.

B) Según el formato del signo que se protege:

  • DENOMINATIVA: es la que está formada exclusivamente por palabras o letras, números en caracteres estándar, sin características gráficas, de disposición ni color.
  • FIGURATIVA: es aquel signo formado por palabras, letras o números con caracteres, estilización o disposición no estándar con o sin elementos gráficos o de color o que estén exclusivamente formada por elementos gráficos.
  • TRIDIMENSIONAL: son aquellas marcas que consisten en  una forma tridimensional.
  • DE POSICIÓN: son aquellos signos que consisten en la manera específica en que la marca se coloca o figura en el producto.
  • PATRÓN: son aquellos signos exclusivamente constituidos por un conjunto de elementos que se repiten periódicamente.
  • COLOR: son aquellas marcas compuestas exclusivamente por un solo color sin contornos o por una combinación de colores sin contornos.
  • SONORA: son aquellas marcas constituidas exclusivamente por un sonido o combinación de sonidos.
  • MOVIMIENTO: son aquellas marcas compuestas de un movimiento o un cambio en la posición de los elementos de la marca.
  • MULTIMEDIA: son las marcas constituidas por la combinación de imagen y sonido.
  • HOLOGRAMA: son las marcas compuestas por elementos con características holográficas.
  • OTROS: aquellas marcas que no estén cubiertas por ninguno de los otros tipos de marcas.

Marka edo merkataritza izen bat eskatzen denean, zeinu bereizgarri horrekin babestu nahi diren produktu, zerbitzu edota jarduerak adierazi behar dira.

Horretarako dago Nizako Nazioarteko Sailkapena, 45 mota biltzen dituena. Mota horietako bakoitzak elkarrekiko lotura duten zerbitzu edo produktu multzo bat baitaratzen du. Halaber, Europa mailan badago produktu eta zerbitzuen sailkapen bateratu bat, baliozkotutako sailkapen-hitzen gordailu bat, Europar Batasuneko bulego guztiek erabiltzen dutena, baita EUIPO Bulegoak ere.