If you want to distinguish your goods, services or both from those of another company, you may need a trademark or trade name. Find out what they are, what their registration procedure is and what it involves.
Information on the deadlines for filing applications for transformation of European Union trademarks into Spanish national trademarks. See more
If you have a new device, product or procedure that solves a technical problem or has a practical advantage, there are different ways to protect it in Spain and other countries. Find out how.
Does your innovation lie in the aesthetics, ornamentation or appearance of your product? Protect it through industrial design. Find out what rights registration confers and how to proceed.
Geographical indications protect the name of a product that has a specific geographical origin and owes its qualities, characteristics or reputation to its particular origin. Find out what they are, how the registration process works and what benefits they provide.
Patents published worldwide are a valuable source of scientific, technical and commercial information.
El Bono 3 del Fondo para PYMEs 2025, que cubre la elaboración de Informes Tecnológicos de Patentes (ITP) y Búsquedas Retrospectivas se cerrará el lunes 10 de febrero de 2025 al cierre de la jornada laboral. Próximamente se informará sobre su reapertura. Puede consultar más información aquí.
If you are an entrepreneur or a company and you want to boost and improve the profitability of your business by adequately protecting the intangible assets of your organisation, in this space you will find what you need.
Bajo el lema “ANTE LAS FALSIFICACIONES, NO SEAS CÓMPLICE”, la Oficina Española de Patentes y Marcas (OEPM) y la Asociación Nacional para la Defensa de la Marca (ANDEMA) lanzaron el 2 de Junio de 2015 una campaña de sensibilización sobre la realidad que hay detrás del problema de las falsificaciones y los perjuicios que éstas suponen.
Esta campaña pretende hacer llegar un mensaje a la sociedad española sobre las consecuencias negativas del consumo de productos falsificados, así como de las circunstancias que hay detrás del fenómeno delictivo de las falsificaciones, por parte de los distintos sectores que son víctimas de ello.
La campaña utiliza mensajes y consecuencias concretas derivadas del consumo de productos falsificados, como por ejemplo: Pérdida de PUESTOS DE TRABAJO y CIERRE DE EMPRESAS, MAFIAS y GRUPOS DE DELINCUENCIA, IRRESPONSABILIDAD DEL CONSUMIDOR, RIESGOS PARA LA SALUD DE LOS CONSUMIDORES.
La campaña incluye:
Los contenidos de la campaña se difunden a través del portal www.yosoyoriginal.es y en los perfiles de redes sociales de las entidades que promueven la campaña: @YoSoyOriginal_ (Twitter), Yo Soy Original (Facebook) @OEPM_es (Twitter), Oficina Española de Patentes y Marcas (OEPM) en Facebook, Canal OEPM en YouTube y @andema_es (Twitter) que utilizan dos etiquetas / #
#stopfalsificaciones (etiqueta permanente)
#NoSeasComplice (etiqueta relativa a la campaña)

