Ministerio de Industria, Turismo y Comercio LogoMinisterior
 

PI-ren babesa azoketan eta erakusketetan

 

Merkataritza-azokak aukera ezin hobea dira Europako enpresa txiki eta ertainentzat (ETE) bezero berriak lortzeko, tokiko merkatua ezagutzeko eta dituen produktu eta zerbitzuak erakusteko, eta, gainera, aparteko ingurunea da merkataritza-harreman berriak ezartzeko.

 

 Espainiako Azoken Elkartearen (AFE) arabera (www.afe.es), marketin modernoaren kostu/eraginkortasun erlazioan azokak tresnarik erabilgarrienetakoak dira eta, seguruenik, interesgarrienak. Espainian bakarrik horrelako 600 ekitaldi antolatzen dira urtean, eta horietatik 400 inguru AFEko kideei dagozkie. Sektore nagusiak hauek dira: aisialdia, elikadura, hezkuntza, ingeniaritza eta makineria, nekazaritza eta moda eta oinetakoak.

 

Arrazoi askorengatik garrantzitsua da azoka komertzialetan erakustea. Hona hemen aipagarrienak:

 

  • Enpresaren irudia indartzen lagunduko du: markaren irudi jakin bat indartu daiteke modurik merkeen eta eraginkorrenean, eta horrek merkatu-kuota irabazten lagunduko du.

 

  • Berehalako feedbacka lor daiteke: eroslearekin zuzenean komunikatzean, saltzaileak merkatuan sartutako produktu berriei buruzko iruzkinak eskura ditzake, bai eta lehendik daudenak hobetzeko informazioa lortu ere.

 

  • Harreman komertzial berriak ezar daitezke: bezero berriak erakartzeaz gain, kolaboratzaile berriak ere erakar daitezke, hala nola hornitzaileak, azpikontratistak, ordezkariak, inportatzaileak eta banatzaileak.

 

  • Lehiakide izan daitezkeenak eta haien produktuei buruzko informazioa identifikatzea: horrela, merkatuaren pultsua har dezakegu eta egungo eta etorkizuneko joerak ezagutu.

 

  • Esportazio aukerak sortzea: azokek nazioarteko merkatura preziorik onenean sartzeko aukera emango dute eta enpresen nazioartekotze estrategian benetako plataforma dira.

 

Hala ere, aipatu behar da, kasu batzuetan, arrisku batzuk ere baditugula, hala nola gure produktu berrien faltsutzea eta pirateria. Hori dela eta, aldez aurreko prestakuntza zehatza izatea komeni da, eta horrek denboran inbertsio handia egitea eta beste baliabide batzuk eskatzen ditu.

 

Jabetza Industrialeko Eskubideei dagokienez (DPI), arretaz ibiltzeak babesteko eta konplimendurako estrategia egokia izatea esan nahi du. Hori dela eta, kontuan hartu behar dituzu azoka komertzial batean izaten diren ohiko agertokiak:

 

  • Beren DPIak behar bezala babestuta ez egotea eta beste pertsona batzuek ustiatzea (erregistroarekin edo erregistrorik gabe). Alde horretatik, gerta liteke azoka batean parte hartzen dutenek teknologia edo diseinu bat babestea, eta teknologia edo diseinu horren asmatzaileak, garatzaileak edo sortzaileak patentearen edo industria-diseinuaren bidez aurretik babestu ez izana.

 

  • DPIak behar bezala babestuta egotea eta urratzeak antzematea. Esate baterako, produktu faltsuetan marka erabiltzea edo beste produktu bat sustatzeko marka baimenik gabe erabiltzea.

 

Espainian  azoka bat antolatzen denean beharrezkoak ez diren kalteak eta kostuak saihesteko, hainbat ekintza egitea gomendatzen da. Horiek liburuxka hauetan jaso dira: