If you want to distinguish your goods, services or both from those of another company, you may need a trademark or trade name. Find out what they are, what their registration procedure is and what it involves.
Information on the deadlines for filing applications for transformation of European Union trademarks into Spanish national trademarks. See more
If you have a new device, product or procedure that solves a technical problem or has a practical advantage, there are different ways to protect it in Spain and other countries. Find out how.
Does your innovation lie in the aesthetics, ornamentation or appearance of your product? Protect it through industrial design. Find out what rights registration confers and how to proceed.
Patents published worldwide are a valuable source of scientific, technical and commercial information.
El Bono 3 del Fondo para PYMEs 2025, que cubre la elaboración de Informes Tecnológicos de Patentes (ITP) y Búsquedas Retrospectivas se cerrará el lunes 10 de febrero de 2025 al cierre de la jornada laboral. Próximamente se informará sobre su reapertura. Puede consultar más información aquí.
If you are an entrepreneur or a company and you want to boost and improve the profitability of your business by adequately protecting the intangible assets of your organisation, in this space you will find what you need.
El Observatorio Europeo de las Vulneraciones de los Derechos de Propiedad Intelectual -integrado en la Oficina de Propiedad Intelectual de la Unión Europea (EUIPO)- ha publicado, en línea con su mandato, un informe sobre la infracción de las indicaciones geográficas protegidas en los vinos, bebidas alcohólicas, productos agrícolas y alimentarios en la Unión Europea. Se completa así el reciente informe conjunto EUIPO / OCDE sobre el comercio de productos falsificados y pirateados. Las indicaciones geográficas (IG) para los vinos, las bebidas alcohólicas, los productos agrícolas y alimentarios están protegidas en la Unión Europea como derechos “sui generis” de Propiedad Intelectual, que operan como certificación de que ciertos productos poseen unas determinadas cualidades, características o una reputación imputable fundamentalmente a su origen geográfico y a su método de producción.
El objetivo principal de este estudio es evaluar el tamaño y el valor del mercado de productos con indicaciones geográficas en la UE, así como la proporción de productos que en ese mercado vulneran los derechos de las indicaciones geográficas protegidas.
El informe completo está disponible en este enlace
We use our own and third-party cookies to analyse the website traffic regarding your preferences based on a profile of your browsing habits. Do you accept these cookies?