If you want to distinguish your goods, services or both from those of another company, you may need a trademark or trade name. Find out what they are, what their registration procedure is and what it involves.
Information on the deadlines for filing applications for transformation of European Union trademarks into Spanish national trademarks. See more
If you have a new device, product or procedure that solves a technical problem or has a practical advantage, there are different ways to protect it in Spain and other countries. Find out how.
Does your innovation lie in the aesthetics, ornamentation or appearance of your product? Protect it through industrial design. Find out what rights registration confers and how to proceed.
Patents published worldwide are a valuable source of scientific, technical and commercial information.
El Bono 3 del Fondo para PYMEs 2025, que cubre la elaboración de Informes Tecnológicos de Patentes (ITP) y Búsquedas Retrospectivas se cerrará el lunes 10 de febrero de 2025 al cierre de la jornada laboral. Próximamente se informará sobre su reapertura. Puede consultar más información aquí.
If you are an entrepreneur or a company and you want to boost and improve the profitability of your business by adequately protecting the intangible assets of your organisation, in this space you will find what you need.
La Junta Directiva de la Asociación Internacional de Marcas (INTA) ha anunciado el nombramiento de Etienne Sanz de Acedo como el nuevo Director Ejecutivo (CEO) de la Asociación, convirtiéndose así en el primer europeo al cargo de la misma.
Etienne Sanz de Acedo ha sido miembro del Gabinete del Presidente y el Jefe de Comunicaciones de la Oficina de Armonización del Mercado Interior (OAMI).
El nuevo Director apunta su deseo de extensión internacional de la Organización, colaboración activa con otras organizaciones, sociedades de abogados, sindicatos, administraciones públicas y gobiernos para establecer un diálogo global que fomente la educación sobre el valor de las marcas como herramienta de protección de los consumidores y promoción de la economía.
Fundada en 1878, la Asociación Internacional de Marcas (INTA) es una asociación global compuesta por más de 6.200 titulares de marcas, profesionales y académicos de más de 190 países que se dedica al apoyo de la Propiedad Intelectual, y en especial, de las marcas, con el fin de proteger a los consumidores y promover el comercio justo y eficaz. Tiene su sede en la ciudad de Nueva York, y también cuenta con oficinas en Shanghai, Bruselas y Washington DC, y los representantes en Ginebra y Mumbai.
Más información:
We use our own and third-party cookies to analyse the website traffic regarding your preferences based on a profile of your browsing habits. Do you accept these cookies?