Ministerio de Industria, Turismo y Comercio LogoMinisterior

Preguntas frecuentes

 

Respondemos todas aquellas dudas referentes a los diferentes procesos implicados en la propiedad industrial.

Borrar palabras clave
Totes
Propietat industrial
Marques i noms comercials
Marques col·lectives i de garantia
Prova d’ús
Marques internacionals
Transformacions
Patent nacional i model d’utilitat
Certificat complementari de protecció
Patent europea i validació
Sol·licitud internacional PCT
Restabliment de drets
Transmissions i llicències
Taxes
Gestió i valoració de patents
Representació
Agents de la propietat industrial (API)
Examen de qualificació europeu (EQE)
Representació i Brèxit
Classificacions
Nul·litat i caducitat de marques i noms comercials
Indicacions geogràfiques

Sí, en la web de la OEPM se ha puesto a disposición del público un Manual Informativo sobre Nulidad y Caducidad Administrativa. En este manual puede encontrarse información general sobre los procedimientos de nulidad y caducidad, personas que pueden iniciar estos procedimientos, las causas para iniciarlos, los efectos, etc. 


Este manual puede encontrarse, dentro de la web de la OEPM, en el apartado de “Manuales y guías” (puede acceder al mismo desde aquí). 

Los procedimientos de nulidad y caducidad son aquellos mediante los cuales se pretende obtener ante la OEPM la cancelación de un registro de marca, nombre comercial o marca internacional con efectos en España. 

 

A través de un procedimiento de nulidad, y previa petición de un interesado, la OEPM podrá declarar la invalidez de la concesión del registro, bien por la existencia de causas de nulidad absolutas o relativas.


A través de un procedimiento de caducidad, y previa petición de un interesado, la OEPM podrá declarar la caducidad de un registro de marca debido a la existencia de circunstancias que se hayan producido de manera sobrevenida, con posterioridad al registro. De esta forma se quiere evitar que aquellos signos que ya no cumplen con las condiciones para permanecer en el Registro continúen en vigor. 

S'ha de procedir a la cessió del registre, mitjançant document públic, o bé mitjançant contracte entre les parts. La liquidació dels impostos que siguin procedents s'haurà de consultar a l'Agència Tributària.

Posteriorment s'haurà de sol·licitar la inscripció de la cessió a l'OEPM presentant el formulari de "sol·licitud d'inscripció de cessió de signes distintius" al qual s'haurà d'adjuntar un dels documents següents (a elecció dels interessats): 

- Còpia del document públic que formalitza la transmissió. 

- Imprès normalitzat, "document de transferència", degudament omplert i signat per ambdues parts.

- Imprès normalitzat, "certificat de transferència", degudament omplert i signat per ambdues parts.

Els impresos normalitzats s'obtenen a Formularis

La sol·licitud d'inscripció de cessió està subjecta al pagament d'una taxa que s'estableix cada any (veure publicació de taxes anuals).

El cost, per la inscripció d'una marca és sempre el mateix, sense importar el tipus de marca.

El que determina el cost de la sol·licitud és el nombre de classes en què es vulgui fer el registre.

L'import d'aquestes taxes s'actualitza anualment a través de la Llei de pressupostos generals de l'Estat i el seu import figura a la pàgina web de l'OEPM (Tasas OEPM).