If you want to distinguish your goods, services or both from those of another company, you may need a trademark or trade name. Find out what they are, what their registration procedure is and what it involves.
Information on the deadlines for filing applications for transformation of European Union trademarks into Spanish national trademarks. See more
If you have a new device, product or procedure that solves a technical problem or has a practical advantage, there are different ways to protect it in Spain and other countries. Find out how.
Does your innovation lie in the aesthetics, ornamentation or appearance of your product? Protect it through industrial design. Find out what rights registration confers and how to proceed.
Patents published worldwide are a valuable source of scientific, technical and commercial information.
El Bono 3 del Fondo para PYMEs 2025, que cubre la elaboración de Informes Tecnológicos de Patentes (ITP) y Búsquedas Retrospectivas se cerrará el lunes 10 de febrero de 2025 al cierre de la jornada laboral. Próximamente se informará sobre su reapertura. Puede consultar más información aquí.
If you are an entrepreneur or a company and you want to boost and improve the profitability of your business by adequately protecting the intangible assets of your organisation, in this space you will find what you need.
Tras la reanudación el pasado 22 de septiembre del proyecto de hermanamiento de la UE: "Apoyo y mejora de las capacidades institucionales, técnicas y de sensibilización de la Oficina Egipcia de Patentes (EGPO)" con número de referencia: EG 16 ENI EC 01 18, tuvo lugar la primera misión para realizar las actividades contempladas en el Componente 2: Cooperación y coordinación sostenibles con titulares de derechos y con las empresas y la PYME establecidas dentro de un enfoque institucional.
Las jornadas de trabajo se desarrollaron de forma telemática durante el periodo comprendido entre el 4 y el 7 de octubre de 2020 y se abordó principalmente el establecimiento de un servicio personalizado de información de primera línea para potenciales usuarios como son las cámaras de comercio, las universidades o intermediarios de empresas. El servicio se apoyará fundamentalmente por medios de telefonía y correo electrónico.