If you want to distinguish your goods, services or both from those of another company, you may need a trademark or trade name. Find out what they are, what their registration procedure is and what it involves.
Information on the deadlines for filing applications for transformation of European Union trademarks into Spanish national trademarks. See more
If you have a new device, product or procedure that solves a technical problem or has a practical advantage, there are different ways to protect it in Spain and other countries. Find out how.
Does your innovation lie in the aesthetics, ornamentation or appearance of your product? Protect it through industrial design. Find out what rights registration confers and how to proceed.
Geographical indications protect the name of a product that has a specific geographical origin and owes its qualities, characteristics or reputation to its particular origin. Find out what they are, how the registration process works and what benefits they provide.
Patents published worldwide are a valuable source of scientific, technical and commercial information.
El Bono 3 del Fondo para PYMEs 2025, que cubre la elaboración de Informes Tecnológicos de Patentes (ITP) y Búsquedas Retrospectivas se cerrará el lunes 10 de febrero de 2025 al cierre de la jornada laboral. Próximamente se informará sobre su reapertura. Puede consultar más información aquí.
If you are an entrepreneur or a company and you want to boost and improve the profitability of your business by adequately protecting the intangible assets of your organisation, in this space you will find what you need.
Se pone a disposición del público el informe de carácter multisectorial con más de 40 sectores económicos representativos del tejido industrial español. Este estudio que, encargado por la OEPM y ANDEMA, ha sido elaborado por investigadores del Departamento de Marketing de la Universidad de Alicante, tiene como finalidad cuantificar el valor de las marcas en la economía y en la sociedad españolas.
El estudio realiza un examen pormenorizado del impacto de las marcas en términos de generación de empleo, contribución al Producto Interior Bruto, pago de impuestos y tributos, exportaciones, I+D, comercio e inversión en publicidad. Además, se analiza el impacto de las marcas, destacando su contribución en los diferentes sectores económicos que conforman el tejido productivo español.
"El valor y la importancia de la marca radican en su capacidad para contribuir al establecimiento de relaciones de confianza entre empresas y consumidores."
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