Ministerio de Industria, Turismo y Comercio LogoMinisterior

Preguntas frecuentes

 

Respondemos todas aquellas dudas referentes a los diferentes procesos implicados en la propiedad industrial.

Borrar palabras clave
Todas
Propiedad Industrial
Marcas y Nombres Comerciales
Marcas colectivas y de garantía
Prueba de uso
Marcas internacionales
Transformaciones
Patente nacional y modelo de utilidad
Certificado complementario de protección
Patente europea y validación
Solicitud internacional PCT
Restablecimiento de derechos
Transmisiones y licencias
Tasas
Gestión y valoración de patentes
Representación
Agentes de la propiedad industrial (API)
Examen de calificación europeo (EQE)
Representación y Brexit
Clasificaciones
Nulidad y caducidad de marcas y nombres comerciales

O valor dunha patente depende da razón para a valoración e de quen estea explotando a invención. Por exemplo: unha patente terá distinto valor se forma parte dos activos dunha sociedade en quebra ca no contexto dunha empresa en plena produción. O seu valor para un banco, que o único que pode facer é revendela, é distinto que para un operador do mercado que xa dispón dos medios para facela produtiva.

Ademais do valor monetario, as patentes teñen tamén un valor non monetario. Por exemplo, animan o persoal a ser innovador.

Máis información no Manual do estudante de ip4inno.

Ó realizar a valoración dunha patente, cómpre non considerar a patente só coma un dereito de exclusividade, senón tomar tamén en consideración a tecnoloxía subxacente e a capacidade da sociedade para facer uso dos seus activos complementarios (é dicir, a súa capacidade de comercializar a invención).

Aínda que en teoría é conveniente valorar cada patente por separado, na práctica pode resultar difícil separar dúas patentes interdependentes.

En moitos casos, ten sentido valorar grupos completos de patentes no canto das patentes por separado.

A necesidade de determinar o valor dunha patente pode vir esixida por factores tanto internos coma externos:

Internos

- optimizar os custos da carteira de patentes
- aliñar a estratexia de patentes coa estratexia xeral do negocio
- remunerar os inventores

Externos

- financiamento
- licenzas
- fusións e adquisicións
- contabilidade (NIC 38)
- taxación obrigatoria (concursos, danos)

Os coñecementos necesarios para levar a cabo unha taxación dependen en boa medida do propósito desta. Unha taxación completa require experiencia en moitas áreas, incluído márketing, finanzas, I+D e estratexia, polo que é unha boa idea usar un equipo interdisciplinario. Para asegurar un resultado significativo, o equipo debe incluír expertos tanto no campo técnico da patente coma en taxación de patentes.

Os métodos utilizados para a taxación deben ser transparentes, para que os resultados poidan ser comprobados e verificados. O apoio de intermediarios, por exemplo Centros PATLIB ou oficinas nacionais de patentes, poden axudar á taxación. Tales intermediarios tamén poden aconsellar sobre como interpretar e tirar proveito dos resultados da taxación.