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Preguntas frecuentes

 

Respondemos todas aquellas dudas referentes a los diferentes procesos implicados en la propiedad industrial.

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Ao facer unha solicitude de marca poden protexerse tantas clases de produtos ou servizos como se queiran (ata 45, que é o nº total de clases existentes).Aínda que soamente é necesario facer unha solicitude, e utilizar un único impreso, debe terse en conta que por cada clase que se designe hai que pagar unha taxa de solicitude.

A Clasificación de Niza é unha clasificación que agrupa os produtos e servizos en 45 clases diferentes: 34 de produtos e 11 de servizos.

Sobre esta clasificación, as oficinas da UE crearon a Clasificación “harmonizada” composta por un repositorio de termos descritivos de produtos ou servizos que son aceptados por todas as oficinas do ámbito da UE.

Cada clase comprende unha serie de produtos ou servizos relacionados entre si e, por exemplo, a clase 32 corresponde a:

CLASE 32

Cervexas; bebidas non alcohólicas; augas minerais; bebidas a base de froitas e zumes de froitas; xaropes e outros preparados non alcohólicos para facer bebidas.

Ademais, xunto ao enunciado xeral ou título de clase, existen exemplos de termos que describen produtos ou servizos concretos que entran dentro do ámbito de protección de cada clase, cuxa orixe pode ser a Clasificación de Niza ou a clasificación europea denominada “Harmonizada”; p. ex. na clase 32 “cervexas aromatizadas” ou “extracto de lúpulo para facer cervexas” que poden utilizarse para encadrar de xeito máis claro e preciso que tipo de produto ou servizo se quere protexer.

Cando se solicita unha marca ou nome comercial é preciso indicar os produtos e/ou servizos ou actividades que queren ser protexidas con este signo distintivo.

Para iso existe a Clasificación internacional de Niza, que está composta por 45 clases das cales cada unha agrupa un conxunto de servizos ou produtos que están relacionados. Así mesmo, a ámbito europeo existe a clasificación harmonizada de produtos e servizos, repositorio de termos clasificatorios validados e utilizados por todas as oficinas da UE, incluída a EUIPO.

Existen diversas clasificaciones según el parámetro que se siga en cada caso. Cabe destacar:

A) Según si existe una finalidad específica asociada a la general de diferenciar productos y servicios:

  • De productos y servicios: individualizan productos y servicios respectivamente. También se conocen como marcas individuales.
  • Colectivas: es aquella que sirve para distinguir en el mercado los productos o servicios de los miembros de una asociación de fabricantes, comerciantes o prestadores de servicios. El titular de esta marca es dicha asociación
  • De garantía: certifica las características comunes de los productos y servicios elaborados o distribuidos por personas debidamente autorizadas y controladas por el titular de la marca.

B) Según el formato del signo que se protege:

  • DENOMINATIVA: es la que está formada exclusivamente por palabras o letras, números en caracteres estándar, sin características gráficas, de disposición ni color.
  • FIGURATIVA: es aquel signo formado por palabras, letras o números con caracteres, estilización o disposición no estándar con o sin elementos gráficos o de color o que estén exclusivamente formada por elementos gráficos.
  • TRIDIMENSIONAL: son aquellas marcas que consisten en  una forma tridimensional.
  • DE POSICIÓN: son aquellos signos que consisten en la manera específica en que la marca se coloca o figura en el producto.
  • PATRÓN: son aquellos signos exclusivamente constituidos por un conjunto de elementos que se repiten periódicamente.
  • COLOR: son aquellas marcas compuestas exclusivamente por un solo color sin contornos o por una combinación de colores sin contornos.
  • SONORA: son aquellas marcas constituidas exclusivamente por un sonido o combinación de sonidos.
  • MOVIMIENTO: son aquellas marcas compuestas de un movimiento o un cambio en la posición de los elementos de la marca.
  • MULTIMEDIA: son las marcas constituidas por la combinación de imagen y sonido.
  • HOLOGRAMA: son las marcas compuestas por elementos con características holográficas.
  • OTROS: aquellas marcas que no estén cubiertas por ninguno de los otros tipos de marcas.